Doelstelling 2 |
---|
Meer gebruik van het openbaar vervoer in de gemeente Houten en naar omliggende plaatsen buiten de gemeente Houten. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | Realisatie | |||||
2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.1 | Gemiddeld aantal instappers in de bus per dag (totaal van alle haltes) | Qbuzz | 747 | 772 | 770 | 800 | 362 | |||
2.2 | Aantal treinreizigers (in en uit per dag) station Houten | ProRail | 7.905 | 7.864 | 8.269 | 8.000 | nnb | |||
2.3 | Aantal treinreizigers (in en uit per dag) station Castellum | ProRail | 4.581 | 4.986 | 5.549 | 5.200 | nnb | |||
Doel | Verklaring van afwijking | |||
2.1 | Vanwege Corona zijn er in 2020 slechts 2 maanden geweest waarin het openbaar vervoer ''normaal'' heeft gereden en ''normaal'' werd gebruikt. | |||
---|---|---|---|---|
2.2 | Cijfers zijn nog niet bekend. Deze zullen vanwege Corona fors lager uitvallen. De cijfers voor 2019 zijn nieuw toegevoegd. Het aantal treinreizigers in 2019 is meer gegroeid dan verwacht. | |||
2.3 | Cijfers zijn nog niet bekend. Deze zullen vanwege Corona fors lager uitvallen. De cijfers voor 2019 zijn nieuw toegevoegd. Het aantal treinreizigers in 2019 is meer gegroeid dan verwacht. | |||
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Vanwege de Coronasituatie is het openbaar vervoer het afgelopen jaar fors minder gebruikt. De cijfers van de NS over 2020 zijn nog niet beschikbaar, zeker is wel dat deze fors lager uit zullen vallen.
Prestatie-indicatoren
Doel | Omschrijving prestatie 2020 | Voortgang | Toelichting | ||||||||
2.1 | 1 | Heeft een tijdje stilgelegen. Bedrijven gaven aan andere prioriteiten te hebben vanwege Coronacrisis. Krijgt een vervolg in samenwerking met ondernemend Houten in 2021.De nieuwe bushaltes op de REde zijn eind 2020 opgeleverd. | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
In overleg met de nieuwe bedrijven van het sport- en werklandschap verkennen van mogelijke invulling van de last mile verplaatsing voor treinreizigers. Opties als bereikbaarheid per bus en fiets zullen worden besproken. | |||||||||||