Doelstellingen

Doelstelling 2: Een weginfrastructuur met bijhorende voorzieningen die voorziet in de behoefte van gebruikers

Doelstelling 2

Een weginfrastructuur met bijhorende voorzieningen die voorziet in de behoefte van gebruikers.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

Realisatie

2017

2018

2019

2020

2.1

% Inwoners dat vindt dat in de eigen buurt straten, paden en stoepen goed begaanbaar zijn

Monitor Sociale Kracht

79%

83%

79%

83%

79%

2.2

% Asfaltwegen dat aan de beeldkwaliteitsnorm voldoet*

Team VOB

80%

80%

70%

80%**

80%

2.3

% Klinkerbestrating dat aan de beeldkwaliteitsnorm voldoet*

Team VOB

80%

80%

80%

80%

80%

* In het Beelkwaliteitskader is vastgelegd  dat 80% van het areaal moet voldoen aan de gestelde norm. Voor wegen is dat een B-kwaliteit (functioneel) met in de 3 centrumgebieden een A-kwaliteit (mooi en comfortabel). De genoemde realisatiecijfers zijn een schatting, gebaseerd op in- en externe inspectiegegevens.
** Op de beperkt gebruikte asfaltwegen Kanaaldijk-zuid en Neereind wordt tijdelijk alleen het hoogst noodzakelijke onderhoud verricht wat mogelijk tot een lager percentage leidt.

Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

  • We hebben diverse grote en kleine onderhoudsprojecten uitgevoerd aan de asfalt- en elementenverharding en civieltechnische kunstwerken, conform het jaarplan 2020.
  • Op ongeveer 560 locaties is klein onderhoud uitgevoerd aan elementenverharding. Bijvoorbeeld reparaties naar aanleiding van verzakkingen en wortelopdruk (160 locaties). In totaal betrof het circa 5.000 m2. De meeste locaties waren 5-10 m2 groot.
    In 2020 heeft er geen groot onderhoud aan elementenverharding plaatsgevonden. Dit gebeurt weer in 2021.
    Wat betreft asfaltverharding zijn in 2020 de deklagen vervangen van de Pr. Bernardweg (fietsstraat), Foxpad (fietspad), Schonauwensepad (fietspad), De poort (tot oversteek Texaco (fietspad) en de Rondweg t.h.v. de bocht bij Het Mos. De Jhr. Ramweg is gedeeltelijk gereconstrueerd om de verkeersveiligheid voor schoolgaande jeugd te vergroten. Het gebrek aan stroefheid en spoorvorming op de Staart is aangepakt.
  • Wat betreft civieltechnische kunstwerken zijn in het voorjaar alle bruggen, tunnels en steigers (weer) geïnspecteerd. Daar waar nodig is direct ingegrepen en overige reparaties zijn in de loop van 2020 uitgevoerd.
    Er is in 2020 groot onderhoud uitgevoerd aan drie bruggen waarvan de functionaliteit in gevaar was (brug 24 in de fietsroute Imkerspad, de tuibrug in De Meren en de monumentale brug aan de Achterdijk). Brug 74 aan de Troubadoursborch wordt in zijn geheel vervangen, dit is vanwege het verleggen van kabels en leidingen ter plaatse doorgeschoven naar voorjaar 2021.
    In de wijken De Waters en De Polders zijn delen van houten beschoeiing vervangen die aan het eind van de levensduur waren. Nabij de Rietdijk werden natuurvriendelijke oevers aangebracht die de oude houten beschoeiing vervangen. Dit betekent enerzijds een investering, maar ook dat er voor een lange termijn geen onderhoud en/of vervanging meer nodig is aan beschoeiingen.
    Bij klein onderhoud ging het voornamelijk om het ophalen van overgangen van bruggen naar bestrating, reparaties in tunnels en houtreparaties aan brugdekken en leuningen.

Prestatie-indicatoren

Doel

Omschrijving prestatie 2020

Voortgang

Toelichting

2.1

3

Groot onderhoud brug Achterdijk-Groeneweg.

2.2

3

Er is onder andere gewerkt aan het Schonauwensepad, de Poort, de Prins Bernardweg en het Foxpad.

Herstelwerkzaamheden aan het rode asfalt van diverse delen van fietspaden.

2.3

1

De participatie voor het vrij liggend fietspad langs de N410 heeft niet plaats kunnen vinden. Gezien de relatie tussen het vrij liggend fietspad en het kruispunt Binnenweg-rondweg-N410 is de planning voor uit uitwerken van het ontwerp naar 2021 geschoven.

Ontwerp uitwerken van de mogelijkheden voor reconstructie van kruispunt Binnenweg-Rondweg N410 incl. nieuwe verkeerslichten.

2.4

3

Verdere uitwerking traject A27 tot Culemborgs Veer eind 2020 gereed.

Profielaanpassing Lekdijk (initiatief- en definitiefase) (Onderdeel Mobiliteitsvisie Eiland van Schalkwijk (EvS).

2.5

1

Vanwege afstemming met het traject sterke Lekdijk is dit nog niet in 2020 uitgevoerd. Streven is het parkeerverbod in 2021 te realiseren.

Instellen parkeerverbod op de Lekdijk (Onderdeel Mobiliteitsvisie EvS).

2.6

1

Het definitief ontwerp is afgerond, er is een subsidie aangevraagd en toegekend. in 2021 volgen laatste participatieronde, besteksuitwerking, aanbesteding en uitvoering van de werkzaamheden.

Aanpak Provincialeweg en kruising Provinciale weg - Jhr. Ramweg.

2.7

3

Het hele jaar door  worden op basis van een aanvraag laadpalen gerealiseerd.stand van zaken januari 2021: 88 werkende laadpalen met 2 laadpunten

Realiseren van minimaal 5 nieuwe openbaar toegankelijke oplaadpunten voor auto's (onder voorbehoud van de Green Deal-bijdrage van het Rijk en de provincie).

Deze pagina is gebouwd op 06/18/2021 08:07:04 met de export van 06/17/2021 14:43:01