Doelstellingen

Doelstelling 2: Digitale dienstverlening zodat inwoners en ondernemers 24/7 zaken met ons kunnen doen

Doelstelling 2

Digitale dienstverlening zodat inwoners en ondernemers 24/7 zaken met ons kunnen doen.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

Realisatie

2017

2018

2019

2020

2.1

Gebruik E-formulieren

Productenoverzicht digitalisering  (e-formulieren)

9.368

12.000

12.731

13.000

12.451

Doel

Verklaring van afwijking

2.1

Het aantal e-formulieren valt lager uit dan geraamd. Enerzijds door de corona pandemie. Zo zijn er minder reserveringen voor gemeentelijke accommodaties binnen gekomen.  Een andere reden is dat het sinds juni niet meer mogelijk is om via een e-formulier een afspraak in te plannen voor het ophalen van grof afval of digitaal een aanvraag voor een kliko te doen. Het was praktischer om de aanvraag direct telefonisch aan de criteria te toetsen, dan na digitale aanmelding achteraf.

Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Er werden in 2020 weer 7 nieuwe digitale diensten toegevoegd aan het totaalpakket. Dit betrof onder andere de digitale aangifte van een geboorte van een nieuwe inwoner of van het overlijden van iemand. Vanuit het rijk worden ook eisen gesteld aan de digitale dienstverlening als gevolg van de invoering van de Omgevingswet. In 2020 werd daar hard aan gewerkt. Toch is er enige vertraging ontstaan doordat het centrale ondersteunende systeem van het Rijk, het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) nog niet beschikbaar is.

Prestatie-indicatoren

Doel

Omschrijving prestatie 2020

Voortgang

Toelichting

2.1

3

Alle meest gevraagde producten voor burgers en ondernemers zijn digitaal beschikbaar, 24/7.

Deze pagina is gebouwd op 06/18/2021 08:07:04 met de export van 06/17/2021 14:43:01